Direcția Finanțe
|
Cuzuioc Angela - șef Direcţie
|
Direcţia Finanţe este o subdiviziune a Consiliului raional Rezina, care activează sub conducerea Preşedintelui raionului.
În activitatea sa Direcţia Finanţe se călăuzeşte de Constituţia şi legile Republicii Moldova, decretele Preşedintelui, hotărîrile Parlamentului şi Guvernului, ordinele, dispoziţiile şi instrucţiunile Ministerului Finanţelor, precum şi de Regulamentul Direcţiei Finanţe aprobat prin decizia Consiliului raional Rezina nr.5/3 din 26.10.2004
Principalele funcţii ale Direcţiei Finanţe
1. Elaborează, în termenele stabilite de Ministerul Finanţelor, conform principiilor de bază ale politicii statului în domeniul veniturilor şi cheltuielilor bugetare prognosticul bugetului raionului pe anul/anii viitor/i.
2. Asigură estimarea veridică şi economic argumentată a veniturilor şi cheltuielilor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale.
3. Asigură prin finanţare în termenii stabiliţii funcţionarea instituţiilor publice finanţate de la bugetul raional, precum şi finanţarea altor măsuri şi activităţi.
4. Prezintă Ministerului Finanţelor bugetul aprobat al raionului pentru a fi inclus în bugetul public naţional.
5. Prezintă Ministerului Finanţelor, în modul stabilit, registrele repartizării veniturilor între bugetul raional şi bugetele locale, precum şi normativele defalcărilor din veniturile regularizatoare ale bugetelor respective.
6. Pregăteşte materialele şi, în caz de necesitate, înaintează propuneri de rectificare a bugetului raional.
7. Participă , în caz de necesitate, la efectuarea reviziilor în instituţiile publice şi în primăriile satelor(comunelor) şi oraşului.
8. Realizează acţiuni concrete în vederea optimizării cheltuielilor bugetului.
9. Ţine evidenţa contabilă a executării bugetului raional.
10. Generalizează şi analizează, trimestrial şi anual, rapoartele financiare ale instituţiilor subordonate administraţiei locale, raportează autorităţilor administraţiei publice locale.
11. Recepţionează, examinează şi totalizează rapoartele privind executarea bugetelor satelor(comunelor) oraşului precum şi devizele de cheltuieli ale executorilor(ordonatorilor) de buget.
12. Prezintă, în termenele stabilite de Ministerul Finanţelor, rapoartele lunare, trimestriale şi anuale privind executarea bugetului raionului;
13. Acordă ajutor metodologic şi practic executorilor(ordonatorilor) de buget în probleme ce ţin de evidenţa contabilă şi întocmirea dărilor de seamă privind executarea bugetelor şi îndeplinirea devizelor de cheltuieli.
14. Organizează şi desfăşoară sistematic seminare referitor la aplicarea actelor normative, evidenţa contabilă şi întocmirea dărilor de seamă despre executarea bugetelor satelor(comunelor), oraşului, a devizelor de cheltuieli ale executorilor(ordonatorilor) de buget.
15. Acordă ajutor consultativ-metodologic şi practic subiecţilor economici din teritoriu privind evidenţa contabilă, în conformitate cu Legea contabilităţii, standartele naţionale de contabilitate şi comentariile la ele, Planul de conturi contabile al activităţii economico-financiare a întreprinderilor, cu alte acte normative.
16. Efectuează controlul la subiecţii economici din teritoriu privind corectitudinea ţinerii evidenţei contabile, organizarea evidenţei contabile şi întocmirea rapoartelor financiare, înaintează propuneri pentru lichidarea încălcărilor depistate.